hannaswardh

Alla inlägg den 6 juli 2011

Av hanna swärdh - 6 juli 2011 21:05



Ska ge lite tips för att bevara sitt friska hår, eller få dött hår att bli

friskare!

 

1. Använd hårinpackning!

För oss tjejer med längre hår då det finns mer på håret som är slitet är det bra att använda hårinpackning någon gång då och då.

De billigaste hårinpackningarna som ligger runt tjugo kronor är inte speciellt mycket bättre än balsam så det kan man använda varannan dag ungefär. De lite dyrare som ligger runt femtio kronor kan man använda en gång i veckan , som tex elvital, niva, gliss osv. De ännu dyrare som ligger runt hundralappen som man köper speciellt hos frisören räcker att använda en gång varannan vecka.

2 Kamma eller borsta inte håret när det är blött!.

Kamma eller borsta inte håret när det är blött, dvs efter att ha duschat/badat och verkligen inte ute efter regn då det är ruffsigt osv.

Att borsta och kamma håret medans det är blött både sliter på håret och man tappar mycket mer hår när man borstar det blött än när det är torrt.

3. Sov med en flätat hår! 

Dels för att det sliter på håret när man sover med utsläppt hår och för det andra blir det mer volym i håret när man släpper ut det dagen efter även om man plattar ut det.. Plattar man det inte blir det iallfall finare lockar än självlockigt hår.

4. Fixa inte håret med värme!

Det är det som sliter på håret mest, dödar håret och gör det torrt & statiskt. Låt håret självtorka istället för hårfön tex.

5. Använd värmeskydd!

De gångerna man vill vara extra fin och behöver hjälp av plattången eller locktången så använd värmeskydd. Det skyddar mot värme för håret så det inte slits lika mycket.


6, Använd toning!        

Använd hellre toning i håret än hårfärg, på den långa längden.

Toning sliter inte på håret någonting jämfört med hårfärg.

Hårfärg räcker att använda om man vill färga bort utväxt, resten av håret trivs bättre med toning.

7. Klipp håret!

Klipp håret helst vart tredje månad. Bara ta bort de slitna på topparna så växer håret snabbare och det ser friskare ut. Jo varför växer det snabbare? All näring håret har att ge krävs till de slitna, nästan döda topparna , då ger håret ingen näring till att växa, tar man bort det slita blir det mer utrymme till näring i hela håret så det växer fortare.


Här var sju lätta men viktiga tips för att håret ska bli bra    

Av hanna swärdh - 6 juli 2011 20:55

en kopp te och ett knäckebröd, bästa frukost :$

  hehe emma ser jätte normal ut :* efter en stund på stan!

           

love you sis!

   

sommarbilder

alltid normal med min emma (a)    

  

bild · text
Av hanna swärdh - 6 juli 2011 11:18

snacka om gullig flicka!

inspiration från www.justbeoriginal.bloggplatsen.se :*

text · video
Av hanna swärdh - 6 juli 2011 09:40

Woho back on track igen eller vad det är man skriver, vad det gäller mina sovrutiner -.- de senaste dagarna har jag vaknat runt elva och jag hoppas verkligen inte jag är tillbaka till det gamla, då jag vaknar runt 8-9 , fast något plus med det är ju att jag har mer tid till att göra grejer under dagen :)

Vad ska jag göra idag då? Jo jag ska ta på mig, fixa mig och lite sånt för att sedan ta min verkligen världens bästa cykel ner till emma för att umgås med henne, miss the girl!

Stannar väl där till runt omkring 16:00 tiden, senare idag har jag bestämt att jag ska tipsa om något i ett inlägg jag gör sedan, spännande huh?

Nejdå kanske inte direkt men det är ju lite variation från de vanliga inläggen iallafall  

  

den morgontrötta, osminkade sanningen hehehehe nu har jag lekt med kameran tillräckligt idag!

Fast nää.. jag måste ju ta bilder med min bebis idag        

  

bild · text

Presentation


Hanna Swärdh'

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

bloggsammarbete!

reklam

Få ett Makeup-kit för 0 kr Få ett Mascara-kit för 0 kr Få nagellack för 0 kr Gratisbio - Gratis biobiljetter [Reward] Gratis Spotify Premium! Mikro Tofflor för 249 kr

hannaswardh

Översättning

besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards