hannaswardh

Alla inlägg den 12 juni 2011

Av hanna swärdh - 12 juni 2011 14:09

  

Första rubriken handlar om saker som gäller mig själv, mina åsikter och tankar.

 

1. Berätta lite om dig själv? ( ålder, familj, skola osv)

- Mitt fullständiga namn är Hanna Elisabeth Swärdh, mitt mellannamn har jag fått från min mor, jag är 13 år gammal. Fyller 14 år i november 2011. Mitt stjärntecken är skoprion. Jag bor på två ställen (hos mamma och pappa) vi är en familj på 7 st hos pappa och 4 st hos mamma som det ser ut just nu. Jag går just nu i 7:an på Withalaskolan men efter sommarlovet får jag se hur det ser ut med den saken. Lite mer fakta får ni på resten av frågorna!   


2. Vad är det bästa du vet på sommaren?

- Det finns knappast något mer eller mindre bra.  Det jag tycker bäst om är nog att vakna och solen skiner in när man ligger i sängen nyvaken och tänker på något fint. Stranden med fina vänner, glass i stan och bara prata om allt och inget, semestrar med familjen, promenader i solnedgångar med den man älskar. Springa runt i regnet barfota och känna sig som fem år igen. Åh vilken känsla det blev nu.. Bara liksom se ut hur som helst, brun om kroppen, några röda myggbett , vara hur fjantig som helst och bara njuta av livet. Det sämsta med sommaren är nog myggorna som susar men det tillhör till sommaren!


3. Vad använder du för plattång?

- En svart, inte speciellt bred plattång med märket milex.

Riktigt bra enligt mig själv faktiskt, vet inte vad den finns att köpa. Det var far min som köpte den till mig.

 


4. Vilken är din favorit blomma?

-Jag tycker alla blommor är fina och har inte någon speciell favorit. Blommor i olika färger som blir till en bukett, hur vackert som helst men favoriten är nog rosor då, som ger känsla av kärlek.

 


5. Vilket är ditt favorit träd?

- Jag tänker faktiskt inte så mycket på träd haha men det är väl fint med alla gröna blad på sommaren och alla olika färger som faller på hösten. Något jag tycker är mysigt är såna träd där bladen hänger nedåt på trädgården så har man ett litet fikabord under, sött!

inte riktigt som på bilden nedan men ni förstår hoppas jag :)

     


6. Saknar du någon/något i ditt liv?

- Det finns något speciellt jag saknar hehe om inte en systemkamera skulle jag vilja ha, dock finns det någon eller några jag saknar som jag glidit ifrån.

  


7. Har du något tung inom dig som du inte vill/får säga till någon?

- Nej det tror jag faktiskt inte, jag har grejer jag delar med personer som jag inte får säga till andra men det är inget tungt jag lider av.


8. Vad får dig arg?

- Jag blir aldrig arg , mer tjurig men visst på fotbollsplan kan jag bli riktigt irriterad om något "stort" händer, men håller mig ändå lugn.


9. Vad får dig glad?

- Allt får mig glad nästan, jag skrattar dagligen och är lyckligast.

Mina vänner, min pojkvän och sånt jag gillar göra får mig som gladast.


10. Vad får dig att gråta?

- Starka känslor med olika betydelse och förklaring till varför de känslorna uppstår, även filmer, musik och texter.


11. Vad lyssnar du på för musik?

- All musik förutom rock , dansband och opera typ. Jag älskar musik och klagar inte på mycket av musiken som finns på grund av det.


12. Vad är du mest nöjd med hos dig själv?

- Jag är riktigt stolt över att jag höjt mitt självförtroende en bra bit som jag hade som nyårslöfte faktiskt. Min självsäkerhet är också stark och jag vet oftast vad jag vill, även om det finns många om och men. Utseénde mässigt är jag nog mest nöjd med mitt hår.


13. Är du nöjd med dig själv, om inte, varför?

- Jag är nöjd med mig själv , jag har inget speciellt att klaga över.


14. vad är din favorit maträtt?

- Någon sorts sallad, typ kycklingsallad, pastasallad eller något liknande.


15. Vad har du helst på dig, jeans tights eller mjukisbyxor?

- Tights lätt, allt man har till jeans kan man ha till tights i en större storlek så man inte visar rumpan bara, hihi och jag tycker inte det är fint när tjejer har mjukisbyxor för ofta, förlåt men det är sant.


16. Favoritplagg till sommaren enligt dig?

- Om jag bara får välja ett plagg till hela kroppen så blir det lätt playsuit, jumpsuit!! Whatever vad ni kallar det men snyggt och bekvämt , yes där har ni sommarens bästa. Nu menar jag förstås den korta shortsmodellen.

         

      


17. Vart åker du helst på sommaren?

- Spanien eller Norge utanför Sverige, om det handlar om runt om här i detta avlånga land så helst till min pojkvän , Karlskrona, Hässleholm eller käraste Västervik! ♥

På bilden nedan har ni min favorit camping i Västervik, lysningsbadet.

  


18. Har du någon förebild?

- Förebild och förebild , någons utseende jag verkligen vill ha är hilary duff. Hon passar verkligen i vilken hårfärg som helst, vilken frisyr och vilket smink som än finns. Hon är en av de sötaste tjejerna jag tyckt i flera år, visst det finns många snyggare men de har gjort det genom operationer, tex megan fox. Någons utseende att dö för är nog tyra banks. Finns en skitsnygg tjej till jag har i hjärnan men minns inte hennes namn.

 


19. Hur många gånger äter du om dagen?

- Frukost , lunch och middag.

Vissa dagar mer och vissa kanske mindre..? Men i genomsnitt 3 gånger per dag.


20. Har du djur?

- Vår familj hos pappa har 2 stycken hundar.


21. Skulle du kunna visa hur du sminkar dig och fixar ditt hår i video eller bilder? (både fest och vardagsstil)

- Visst det skulle jag gärna kunna göra, kanske inte sminka mig i video, det blir nog bilder i så fall men video på frisyrer skulle kunna funka tror jag.


22. Vilken affär shoppar du helst på?

- Utan tvekan  


23. Vad ska du göra i sommar?

- Jag har inte förberett mig så mycket, är bara sjukt taggad men lite grejer finns det väl jag redan vet att jag vill/ska.

*Fira ett års dag med min pojkvän.

* Hälsa på släkten i Hässleholm, Karlskrona och Norge.

* Åka iväg någonstans med familjen.

* Underbara dagar med vänner, familj och pojkvän. ♥


24. Favorit färg?

- Jag är nog tillbaka på stark rosa, eller gärna turkos.

Starka snygga färger tillsammans i helhet, grr!


25. Favorit årstid?

- Alla årstider är vackra på sitt sätt, men måste jag välja en så sommar enkelt.


26. Vad är det bästa du vet?

- Oändlig kärlek, fotboll och musik tror jag.


27. Någon idol?

- Jag har inte någon speciell idol egentligen, men om jag måste välja någon under någon rubrik väljer jag Leonel Messi under rubriken fotboll.

     




28. Favorit blogg?

www.jjovanovic.devote.se !


29. Vilka bloggar brukar du läsa?

- Av de stora bloggarna läser jag Kissies, Paows, Dessies ibland, Micahs och Kenzas ibland. Sedan läser jag verkligen massor(!) av vänners / bekantas bloggar, ska visa er den listan en annan gång. Den listan är på datorn hos mamma just nu.


30. Vilka bloggar följer du dagligen?

- Av de som inte är de stora bloggarna är det www.jjovanovic.devote.se , www.eminaochmaria.blogg.se .

Bara för att mina andra vänners kära bloggar står här betyder det inte att jag inte läser de, jag läser era bloggar ungefär varannan dag men dessa två varje dag på grund av att uppdateringen oftast verkligen är på topp!


31. Hur länge har du bloggat?

- Sedan början av 2009 tror jag, så snart 3 år.


32. Vad fick dig att börja blogga?

- Det som fick mig att börja blogga var nog inspirationen från de andra bloggarna.


33. Vad använder du för kamera när du tar dina blogg bilder?

- Det är olika men oftast använder jag min mobil när jag tar bilder till vardags men jag har även en annan mobil hemma som jag oftast tar outfit bilder med, det är så jag använder den mobilen och även digitalkameran som är familjens använder jag när det finns batteri.


34. Varför bloggar du inte på blogg.se?

- Ska jag gå rakt på sak är det en enda anledning, jag tycker det är skitkrångligt att sätta in headers och så, visst nu var det några år sedan jag prövade så kanske förstår bättre nu när jag blivit äldre men nej jag trivs här på bloggplatsen nu :)


35. Vilket program/ vilken hemsida redigerar du dina bilder i?

- Jag har program nerladdat hos mamma som jag inte kommer ihåg vad det heter nu bara för det, haha typiskt? annars är det bl.a picnik och massa andra hemsidor jag kan tipsa om när jag är hos mamma också för det är där allting finns sparat på datorn.


36. Hur många bloggar har du haft?

- Det är nog runt 5 bloggar.


37. Varför bloggar du?

- Blivit beroende, liksom allt spännande jag gör nu för tiden tänker jag alltid ska upp på bloggen, vill liksom dela med mig. Vill ju även inspirera andra och skriva av mig, visa fina bilder osv.


 

38. Hur länge har du spelat fotboll? 

- Sedan 2004/2005 ungefär.

Så ca halva livet jag levt ännu.


39. Vad gör du varje dag efter skolan?

- Pluggar, tränar, träffar vänner eller bloggar typ.


40. Fritidsintresse?

- Plugga!!!!    Nejdå inte direkt, men fotboll & musik.


 

41. Trivs du i Vetlanda?

- Jag har mina vänner & familj men i helhet nej.


42. Är du en pluggis?

- Nej det tycker jag inte, jag gör vad sombehövs och krävs för att klara av skolan.


43. Tycker du det är kul i skolan?

- Vännerna är det enda som är roligt i skolan, lektionerna NEJ! Så skulle hellre föredra att träffa de roliga vännerna utanför skolan.


44. Skulle du vilja flytta ifrån Vetlanda?

- Kort men ärligt svar, ja.


45. Vem umgås du mest med i din klass?

- Lizette förmodligen, i skolan. Inga av de i klassen umgås jag med på fritiden!


46. Tycker du det är lika roligt hos din mamma och pappa?

- Ja det tycker jag verkligen, hos mamma är allting så centralt och jag har henne men hos pappa är jag alltid med miccis så det är lika roligt på två olika sätt.


47. Favorit ämne?

- Bild eller idrott!


48. Vad vill du jobba med när du blir stor?

- Lärare till mindre elever, även tillbaka på frisör tankarna. Något inom media skulle heller inte vara fel.


49. Hur länge har dina föräldrar varit skilda?

- Sedan september 2006.


50. Hur blev det med Landsbro skola?

- Det blir 99% säkert ett byte dit men hur det ser ut funderar jag fortfarande på otroligt mycket.


51. Vad gör du om tio år?

- Ett bra jobb, helst gift och redan gravid/mammaledig eller har ett barn på dagis. Lever livet med en otroligt fin familj.


 

52. Vilka vänner står dig närmast?

- Min pojkvän, Emma Sixtensson & Hanna Malmlöf.


53. När du var liten, vem var din bästa kompis då?

- nallen? Emma eller Hanna ännu en gång. Även Linn hade jag tätt intill som gled ifrån varandra med åren sedan men hittade tillbaka till varandra ♥


54. Vem är du tillsammans med?

- Min pojkvän?   


55. Varför berättar du inte vem din pojkvän är?

- Hemligt   


56. Har du många kompisar?

- Många "kompisar" har väl alla men jag vet och känner på mig vilka som finns där på riktigt eller ej och jag har världens finaste vänner, en eller flera jag bryr mig inte men de jag har är värda så mycket! ♥


57. Hur många har du varit kär i?

- Jag har aldrig varit kär, jag är kär i en och han är den enda!


58. Vem är din allra bästa vän?

- Ännu en gång min pojkvän.


59. Vilka är dina fem bästa vänner?

- Min pojkvän, Emma och Hanna igen. Även Jennie Asplund, Linn Thomsen och Edden Myrholm Berggren ♥


60. Hur ofta träffar du din pojkvän?

- På helgerna.


61. Hur många förhållande har du haft?

- Innan det jag har nu , så två "seriösa"


 

62. Aldrig kissa eller bajsa, varför?

- haha. det är frågestund , jag svarar på allting så ja isåfall aldrig b för man dricker oftare och blir k. snygga förkortningar jag hade haha


63. Mobil eller dator?

- Mobil.


Länkarna till bloggarna som deltog kommer senare, orkar inte nu efter att ha svarat på frågestunden i 2,5 timmar.

frågor mellan mig och personen som frågade i frågestunden eller vad som gäller de svarar jag inte på här    

bild · text
Av hanna swärdh - 12 juni 2011 13:24

vinst med 3-0 mot myresjö

vetlanda ff / bäckseda if ♥

Av hanna swärdh - 12 juni 2011 09:00

Kollat igenom alla frågor nu, sammanlagt 70 st tror jag det blev, det kommer ta tid :o Men börjar fixa med det nu så kommer svaren innan dagens slut förhoppningsvis, även länkning till de bloggarna som var med och deltog  

Solen skiner men kanske inte precis som varmast ute pga massa regn de senaste dagarna men sol + lagom kallt och fuktigt gräs, perfekt fotbollsmatch! för vid 11 lirar mitt lag fotboll mot myresjö på hemmaplan och vi ska ha med vinsten i omklädningsrummet! vi hörs :D 

Presentation


Hanna Swärdh'

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

bloggsammarbete!

reklam

Få ett Makeup-kit för 0 kr Få ett Mascara-kit för 0 kr Få nagellack för 0 kr Gratisbio - Gratis biobiljetter [Reward] Gratis Spotify Premium! Mikro Tofflor för 249 kr

hannaswardh

Översättning

besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards